sunnuntai 18. syyskuuta 2016

Saapuminen Espanjaan ja ensimmäiset päivät Fuengirolassa.

Eli me saavuttiin Malagan lentokentälle, joskus vähän ennen kymmentä paikallista aikaa torstaina. Lento lähti pikkasen myöhässä ja kesti vähän ilmoitettua kauemmin. Matkalla oli jonkin verran ilmakuoppia, mutta muuten lento sujui oikein mukavasti. Norwegianilla oli tarjota matkustajilleen ilmainen wifi, joten puhelinta tuli selailtua suurin osa ajasta.

Lentokentälle saavuttua me saatiin matkalaukut ensimmäisten laukkujen joukossa, sen kauempaa odottamatta. Sen jälkeen lähdimme etsimään juna-asemaa ja pienten harhailujen jälkeen, se löytyi yllättävänkin helposti. Junamatka kesti noin 20 minuuttia ja sitten olimmekin perillä Fuengirolassa.

Soitimme taksin hakemaan meidät Los Bolichesin juna-asemalta, mutta puolen tunnin päästäkään ei taksia alkanut kuulua. Kyllästyimme odotteluun ja lähdimme suunnistamaan ulkomuistista ja puhelimessa saatujen ohjeiden mukaisesti meidän kämpälle painavien matkalaukkujen kanssa.

Löysimme perille yllättävän hyvin ja topakka vuokrafirman täti esitteli meille meidän asunnon. Laukkujen purkamisen jälkeen, lähdimme tutustumaan meidän harjoittelupaikkaan. Meidän kämpältä Nuriasoliin ei ole kuin puolen kilometrin matka, joten matka taittuu mukavasti kävellen. Meidän tutustutettiin työympäristöön ja muihin työntekijöihin. Ensivaikutelma oli erittäin hyvä. Työporukka koostui niin suomalaisista kuin espanjalaisista ja kielinä puhuttiin espanjaa, suomea ja englantia.

fiilistelykuva :D

Illalla lähdimme ruokakauppaan ja ostamaan pullovettä ynnä muuta päivittäistä tavaraa. Kävimme pienessä marketissa ja saimme hommattua kaiken siihen hätään tarvittavat tavarat. Silloin ei voimat riittäneet lähtiä etsimään mitään suurempaa kauppaa. Väsy alkoi painaa ja menimmekin jo ajoissa nukkumaan, matkustus oli uuvuttanut meidät molemmat.

Perjantaina menimme töihin yhdeltä ja vielä ei varsinaisiin töihin ryhdytty. Tutustuimme lisää paikkoihin, laitteisiin ja tiloihin. Kävimme myös kaupassa ostamassa raaka-aineita maanantain lounasta varten. Kotiin saavuttua kävimme ruokakaupassa Mercadonassa ja ostimme aivan onnessa kaikkia erilaisia tuoreita hedelmiä, koska valikoimat oli tosi laajat ja hedelmät, mitä me ostettiin oli tosi hyviä! Päivän ruoaksi teimme valkoviinissä haudutettua merluzaa ja siihen rinnalle salaattia ja kasviksia.
Loppupäviävstä tutustuimme myös hieman kaupunkiin ja hoitelimme asioita, kuten esimerkiksi hommasimme espanjalaiset puhelinliittymät, että nettiä voi käyttää missä haluaa.

valkoviinissä haudutettua merluzaa

Lauantaina meillä oli vapaa päivä ja sen aloitimme oikein kunnon brunssilla. Syömisen jälkeen jatkettiin vapaapäivän viettoa menemällä rannalle. Aurinkorasvaa levitettiin helpoiten palaville alueille ja ei muuta kun aurinkoa ottamaan. Lopuksi kävimme pulahtamassa meressä ja vesi oli tosi lämmintä. Pienen broilerisalaatti-välitankkauksen jälkeen kämpällä, jatkettiin matkaa ostoskeskus Miramariin.

brunssi

rannalle matkaa n.20 m:)
Shoppaillessa huomasimme, että molempien selät oli palanut, ja iho loisti kirkkaanpunaisena. Ei muuta kuin hakemaan after sunia ja lotraamaan sitä selkään litra tolkulla. Shoppailujen jälkeen palasimme takaisin kämpälle ja lähdimme vielä tutkimaan ”kotikatuamme” rantakatua, mitä liikkeitä ja ravintoloita sieltä löytyykään. Melkein kaikki ravintolat olivat jo menneet kiinni, vaikka kello ei ollut vielä puolessa yössäkään ja kyseessä siis lauantaiyö. Mc Donald´s pelasti meidän illan ja sieltä kävimme suureen nälkäämme hakemassa meille pientä purtavaa. Kassalla myyjä kysyi puhummeko englantia ja kyllä vastauksen jälkeen hän ohjasi meidän tilaamaan ruoat kosketusnäytöltä. Ehkä vähän saattoi tulla syrjitty olo!:D Mutta vatsat saatiin täyteen, jonka jälkeen oli hyvä mennä nukkumaan.

Sunnuntaina eli tänään ollaan oltu töissä, käyty vähän harhailemassa kaupungilla ja loppuilta ollaan otettu rennosti kämpällä. Seuraavaan kirjoituskertaan!
-Sanna

joku oli tiputtanu meille kukan parvekkeen kaiteelle