tiistai 15. marraskuuta 2016

2 kk takana ja 1kk edessä

Täällä on nyt alkanut säät viilentyä melko paljon. Auringonotto ja uimakelit ovat harvassa ja iltaisin pitää laittaa jo takki päälle. Paikallisethan ovat kulkeneet toppatakeissa jo jonkin aikaa :D Kylmän sään takia on tullut iltaisin jämähdettyä sohvan nurkkaan teekuppi kädessä. Yhtenä iltana repäistiin ja lähdettiin oikein hölkkälenkille ja venyteltiin kunnolla. Pitkän tauon jälkeen teki kyllä hyvää, kun sai vähän paikkoja auki.

Töissä olen tehnyt paljon lounasvuoroja kokkiharjoittelijoiden kanssa ja päivät ovat sujuneet hyvin. Sunnuntaina Nuriasolissa oli terveysluento, jonne tuli yllättävän paljon kuuntelijoita. Salin puolella ei ollut työvoimaa, joten me hypättiin Sannan kanssa tarjoilijoiden pestiin myymään ja tarjoilemaan juomia. Pian asiakkaat alkoivat myös tilaamaan salaattiannoksia, joten hetken aikaa riitti säpinää kunnes pääsimme taas jatkamaan ruoanlaittoa Andalucian Swingband –iltaan. Me hoidimme Sannan kanssa jälleen á la carte –listalta tilattujen annosten noston, kun taas keittiömestari hoiti kokkiharjoittelijan kanssa juhlamenun annosten noston. À la carte annoksia menee yleensä enemmän, kuin juhlamenun annoksia, joten siinä on enemmän tekemistä. Meillä on Sannan kanssa jo melko vakiintuneet roolit; Sanna paistaa ja minä kasaan annokset, ja homma toimii:D

Minun vanhempani ja pikkuveli olivat pienellä lomareissulla Fuengirolassa. He yöpyivät samalla rantakadulla kilometrin päässä meidän asunnoltamme. Perjantaina töistä päästyäni kävimme yhdessä syömässä ja kahvilla. Sain viettää myös kaksi kokonaista vapaapäivää heidän kanssaan.

Lauantaina otimme taksin ja suuntasimme Mijasiin. Kiertelimme pikkuputiikkeja, ihastelimme ympäristöä, valokuvailimme ja kävimme pizzalla upeassa maisemaravintolassa. Menimme vielä takaisin palattuamme hetkeksi rannalle, mutta aurinko alkoi jo laskea ja ilma viileni, joten emme olleet kauaa. Illalla kävimme Nuriasolissa syömässä. Siellä oli menossa latinotanssiesitys, eli hyvää musiikkia ja menoa. Sunnuntaina perheeni haki minut töistä vuokraamallaan autolla ja kävimme rantaravintolassa.

Käytiin söpössä kahvilassa

Maanantaina köröttelimme vuokra-autolla Miramariin shoppailemaan ja syömään, jonka jälkeen lähdimme Marbellaan. Marbella oli hienoa aluetta, onhan sen kuitenkin rikkaitten suosima kaupunki. Ajelimme ja kävimme jäätelöillä. Illalla kävimme taas yhdessä syömässä ja sitten olikin jo aika jättää jäähyväiset. Minä menin aamulla töihin ja perheeni paluulento lähti klo14 aikaan.

Tässä meidän vuokra-auto, joka maksoi päivän vuokralta 50€

Miramarin joulukoristusta

Marbellan venesatama
Kuvaan aina olennaisia asioita; Venesataman kissa! :D

Marbellan jouluvaloja, jotka ei kyllä päiväsaikaan miltään näytä:D

Kotiinpaluuseen olisi nyt sitten tasan kuukausi.