perjantai 11. marraskuuta 2016

Vieraita tulee ja vieraita menee

Poikien lähdön jälkeen mulle jäi vielä vieraita viideksi päiväksi. Kaksi sisarustani puolisoineen tuli myös minua tänne moikkaamaan.
Maanantaina olin töissä. Olin iltavuorossa ja meitä oli siellä kolme työntekijää. Kaikille ei riittänyt varsinaisia iltavuoron työtehtäviä, joten aloin siivota. Myös muut työntekijät alkoivat putsailla paikkoja ja pian siivosimmekin useamman tunnin yhdessä keittiötä. Työvuoron loppupuolella Jani, Veera, Janne ja Kati tulivat Nuoriasoliin syömään. Sain valmistaa heille annokset. Kun he olivat saaneet syötyä, pääsin myös itse jo lähtemään töistä. Ei tarvinnut kävellä kotiin yksin!:) Kävin hakemassa kotoa yökyläkamppeet ja lähdin heidän asunnolle yöksi. Illalla pelailimme vähän korttia ja juttelimme mukavia. Käskin heidän soittaa minulle kaikkia uusia hyviä biisejä. Musiikkia on tullut kuunneltua niin vähän, kun nettiä ei ole viitsinyt kuluttaa siihen. Suomeen päästyä musiikit soi varmaan vuorokauden ympäri, kun on rajaton netti, eikä tarvitse miettiä montako mB:tä on kulunut.

Tiistai ja keskiviikko minulla oli vapaana. Tiistaina kiertelimme kaupunkia. Shoppailimme pienissä putiikeissa ja kävimme pelaamassa minigolfia.
Minigolffii
Ohimennen pyörähdimme vielä Miramarissa. Sen jälkeen Kävimme churroilla ja ruokakaupassa. Illalla, kun pääsimme heidän kämpilleen, kokkailimme maittavan illallisen. Oli salaattia, pihviä, ranskalaisia ja sen sellaista. Jälkkäriksi oli suklaakakkua ja vaniljajäätelöä mansikkamelballa. Oli kiva kokkailla kunnon illallinen ravintolaruoan tai helpon kotiruoan sijasta. Kokkailua helpotti huomattavasti uuni, jota meidän omassa
kämpässä ei ole ollenkaan.

Keskiviikkona lähdimme tutkimaan Mijasia. Menimme ensin junalla fugen keskustaan ja kävimme Granierissa kahvilla. Join jäätetä ja söin pikkupitsan. Kun hörppäsin jääteetä, huomasin yhtäkkiä jotain ylimääräistä suussani. Juomalasin reuna hajosi pieniksi lastuiksi suuhuni. Onneksi sain suurimman osan siruista pois suustani! Palautin lasin ja sain uuden lasin ja teen tilalle, mutta tällä kertaa join sen kyllä ihan tölkistä. Enää en kaatanut teetä lasiin. Pienen välikohtauksen jälkeen lähdimme bussiasemalle odottamaan Mijasiin lähtevää linkkaa. Mijasin linkka kurvasi vain meidän ohitse eikö päästy sen kyyttiin. Kyllästyimme linkkojen odotteluun, joten hyppäsimme taksiin ja näin lähdimme pöröttään jyrkkää ylämäkeä kohti Mijasin vanhaa valkoista kylää. Itse olin käynyt siellä jo yhden kerran, mutta näkemistä riitti. Ja olisin valmis lähtemään sinne vaikka kolmannenkin kerran ja näkemistä riittäisi varmasti myös silloinkin. Näköalat olivat huikeat ja kaupungin oma miljöö on viehättävä. Tälläkertaa kerkisin napata kuvan myös aasitaksista.

Aasitakseja

Tuli Inkkaria ikävä <3

Valkoinen kylä

Enkä voinut tietenkään kulkea hevoskärryjen ohitse ottamatta kuvaa. Hevoskärryjä kuvailessani, minua vastaan tuli japanilainen nainen. Hän kysyi minulta huonolla espanja-englanti sekoituksella saisiko hän ottaa kuvan minusta hevosten rinnalla. Mikäs siinä jos olen jo paikalliseksi nähtävyydeksi muuttunut :D
Nainen otti kuvan ja pyysi minua ottamaan myös hänestä kuvan hevosten rinnalla. Luotto taisi olla kohdillaan, koska kamera vaikutti hyvin arvokkaalta ja olisin voinut vaikka lähteä kamera kädessä juoksemaan karkuun. No näin en tietenkään nyt tehnyt:D
Lähdimme mijasista taksilla ja ajoimme suoraan Miramariin. Nyt Pääsimme shoppailemaan kunnolla. Matkalaukun maksimipaino alkaa tulla vaan varmasti jo vastaan. Enää ei voi kovin paljoa shoppailla tai täytyy ostaa lisälaukku.. Onneksi mukaan ei tarttunut vaan kuin pari hupparia.

Matkalla Miramariin.

Miramarin joulumaailma on jo melkein valmis.
Näkymiä Miramarin kattoparvekkeelta, joulumaailman vierestä.
Shoppailujen jälkeen tulin käymään kotona ja laitoin työvaatteet pyykkiin. Sen jälkeen lähdin vielä lomalaisten kanssa ulos syömään. Menimme Fuengirolan keskustassa sijaitsevalle ravintolakadulle, missä on ravintoloita molemmin puolin tietä ja sisäänheittäjät yrittävät houkutella sinua juuri heidän ravintolaan. Siellä ravintolan valitseminen on erittäin hankalaa, koska et ehdi katsomaan menua rauhassa, kun sisäänheittäjä hölöttää sinun korvaasi ja tekee "erikoistarjouksia." Valitsimme kadun päästä hieman rauhallisemman ravintolan ja söimme ihan maittavan kolmen ruokalajin illallisen huomattavasti edullisempaan hintaan kuin
Suomessa. Tällä välin serkkuni Roosa kaverinsa Janikan kanssa oli saapunut Fuengirolaan. Aluksi ajattelin mennä moikkaamaan heitä heti, mutta reissaajat olivat hieman väsyneitä ja he menivät nukkumaan. Syömisen jälkeen kävimme vielä yksillä ja lähdimme myös nukkumaan.

Maisemia, kun käveltiin rantakadulla

Iltaiset näkymät mun vieraiden kämpän parvekkeelta
Menin seuraavana päivänä eli torstaina kymmeneksi töihin lounasvuoroon.
Sovimme lomalaisten kanssa että he tulevat Nuriasoliin kello 18, kun pääsen töistä ja jäädään porukalla syömään sinne. Saimme erittäin hyvät ruoat ja pieniä spesiaalitoiveita oli kuunneltu. Syömisen jälkeen Saavuimme minun Janikan ja Kristan kotiin. Roosa ja hänen kaveri Janika tulivat meille myös kylään. Joimme kupposet kahvia ja lähdimme ostamaan tuliaisia. Itse en ostanut vielä juuri mitään, kun tässä taitaa vielä sitä aikaa olla näitä ostoksia tehdä. Pienen shoppailukierroksen jälkeen menimme lomalaisten asunnolle ja Roosa ja Janika menivät omalle hotellilleen. Olin heillä vielä yhden yön.

Tänään eli perjantaina Jani, Veera, Janne ja Kati lähtivät takaisin Suomeen. Tyhjäsin heidän jääkaapista loput ruoat ja toin meille tytöille tänne kotiin. Oli hieman haikeaa jättää taas yhdet jäähyväiset. Lohduttavaa on se, että itse saa jäädä vielä nauttimaan +20 asteen lämpötiloista, vaikkakin ilmat on jo täälläkin viilentyny huomattavasti. Onneksi saan vielä viettää aikaa Roosan ja Janikan kanssa 16 päivään asti:) Sen jälkeen ei enää vieraita sitten tulekkaan.
Tänään menen töihin klo 14. Tänä viikonloppuna on nyt kolmena päivänä tapahtuma, jonne pitää suunnitella oma päivän menu. Ensi viikolla starttaa pikkujoulukausi, kahtena päivänä on pikkujoulut. Nyt täytyy mennä valmistautumaan työpäivään.

-Sanna

Ruokakuvia vielä loppuun kuluneelta viikolta:

Valkosipulileipää Nuriasolissa. Spesiaalitoive listan ulkopuolelta :)

Jätskiä Mijasissa.

Lohta jossain ravintolassa, jonka nimeä en muista :D

Creme caramel jossain Fugen keskustan ravintolassa.