keskiviikko 9. marraskuuta 2016

Lomailua

Nyt on tullut vähän kirjoittelusta taukoa, koska meillä oli vieraita. Pekka ja Mika tulivat perjantaiaamuna Malagan kentälle ja menimme Sannan kanssa vastaan. Järjestettiin pojille heti loman alkuun brunssi ja kylmää kaljaa pöytään. Onneksi oli hieno sää ja pääsimme heti viettämään rantapäivää. Aallot olivat tosi kovat ja meni taas aivan urheiluksi, kun yritimme taistella niitä vastaan uimapatjojen kanssa. Välillä tunsi kyllä itsensä niin pieneksi, kun aallot paiskivat kohti rantaa:D Oli meillä hauskaa!
Saatiin tuliaisena ruikkaria ja lemppariteetä<3
Lauantai ja sunnuntai meillä meni Sannan kanssa töissä, koska siellä oli tapahtumaa. Lauantaina oli stadilaisten päättärit ja sunnuntaina tuttuun tapaan Andalucian Swingband. Lauantaina lähdettiin töiden jälkeen Sannan, Kristan ja poikien kanssa katsomaan yöelämää.

Maanantainakin meillä oli töitä, Sannalla lounasvuoro ja minulla iltavuoro. Sain tehdä Sannalle, Kristalle ja pojille ruokaa, kun he tulivat illalla meidän työpaikalle syömään tonnikalaleivät ja ranskalaiset. Pääsin töistä kymmeneltä, jonka jälkeen juotiin vielä yhdessä drinkit ja lähdettiin kotiin.
Vaativat asiakkaat
Tiistain saimme Sannan kanssa vapaapäiväksi ja pääsimme lähtemään pikku reissulle Pekan ja Mikan kanssa. Menimme junalla Benalmadenaan ja siellä lähdimme kondolihissillä kohti Calamorro vuoren huippua. Hissi oli vähän jännittävä, sillä se heilui uhkaavasti ja piti kovia ääniä. Onneksi maisemat olivat niin mahtavat, että kannatti lähteä. Perille päästyämme kiipesimme kävelyreittiä vielä jonkin matkaa ylöspäin, että pääsimme aivan huipulle saakka. Näkymät olivat sanoin kuvaamattomat. Huipulla oli myös lintutarha, jossa oli kotkia ja muita petolintuja.
Calamorro vuori

Hississä menossa kohti vuorta

Kävelyä vuorella
Meidän ravitsevat eväät kiipeilyn jälkeen
Vuorelta alas palattuamme etsimme ruokapaikan Benalmadenan rantakadulta. Syömisen jälkeen kävimme vielä jossain kiinakupassa ja lähdimme junalla takaisin Fuengirolaan. Benalmadena vaikutti Fuengirolaa kauniimmalta kaupungilta.

Keskiviikkona meillä oli työpäivä. Nuriasol osallistui perinteiseen Tapa Erotica -kilpailuun ja me Sannan kanssa olimme edustamassa Nuriasolia. Paikalliset ravintolat valmistavat kilpailuun siis eroottisen tapaksen jota tullaan tulevina päivinä myös myymään ravintoloissa pienen oluen kanssa hintaan 2,50€. Asiakkaat kiertävät ravintoloita ja saavat aina passiin leiman ostaessaan tapaksen.
Menimme aamulla valmistelemaan tapaksen työpaikallemme, jonka jälkeen lähdimme taksilla keskustaan kirkon pihalle. Asetimme tapaksemme näytille ja tehtävämme oli seistä ja hymyillä. Paikan päällä oli Fuengirola tv:n kuvaaja ja valokuviakin otettiin johonkin lehteen. Kilpailun voittaja selviää vasta myöhemmin. Totesimme, että meidän tapas taisi olla rivoimmasta päästä, kun vertasimme toisten tapaksiin:D. . . Makumaailmat eivät tässä tapaksessa aivan kohtaa, sillä emme suunnitteluvaiheessa tienneet, että se tulisi myös myyntiin ja syötäväksi:D Oli hauskaa olla mukana näin erilaisessa tapahtumassa, tunnelma oli iloinen ja tarjolla oli ilmaisia juomia.

"Lengua del amor" ("Rakkauden kieli")

Kun tapahtuma oli ohitse, lähdimme Pekan ja Mikan kanssa shoppailemaan Miramariin. Reissu pyhitettiin poikien vaatteiden metsästykseen. Joskus näinkin:D

Torstaista lauantaihin meillä oli vapaata, jotta ehdimme vielä kunnolla viettää aikaa Pekan ja Mikan kanssa. Torstaina vuokrasimme heti aamulla kaksi skootteria ja lähdimme ajelulle. Vuokraaminen oli suht halpaa, sillä vuorokausi maksoi yhdeltä skootterilta vain 36€ + bensat, joihin meni koko päivän ajamisella vain 4€. Espanjan liikenteen joukkoon meneminen vähän hirvitti aluksi, mutta onneksi ei tarvinnut itse ajaa:D Ihan hyvin me turistit sinne liikenteen joukkoon silti sulauduttiin. Kävimme ensin kääntymässä Benalmadenassa, jonka jälkeen lähdimme kohti Mijasia. Mijasin vuoriteillä oli tosi mahtavaa ajella, sillä maisemat olivat niin ihanat ja ympäristö oli rauhallista. Kävimme myös kävelemässä luonnonpuistossa jossa meni polku ylöspäin. Olisi tehnyt mieli lähteä patikoimaan joku alueen reiteistä, mutta emme olleet varustautuneet sen mukaan. Luonnonpuistossa oli tosi rauhallista ja tuntui ehkä hieman kotoisalta, kun ympärillä oli havupuita, sillä olimme niin korkealla. Ajelimme Mijasin keskustassa ja kävimme syömässä.
Mijasin golfkentän maisemia

Luonnonpuiston maisemia
Käytiin pilvis asti

Valkoinen kaupunki tuli myös nähtyä

Tän kuvan idea ei vielä auennu mulle

Mijasin reissun jälkeen harhailimme hieman edestakaisin, jonka jälkeen päätimme lähteä käymään Marbellassa. Jostain kumman syystä löysimme pian itsemme isolta moottoritieltä :D. Takaisin kääntyminen ei siinä sitten enää onnistunut, vaan oli pakko vain mennä niin lujaa kuin skoottereilla pääsi :D. Onneksi skoottereilla kuitenkin pääsi nipinnapin 120. Alkoi hämärtää ja piskotella ja matkan pituuskin hieman yllätti. Lisäksi olimme aivan jäässä, koska olimme pukeutuneet niin kevyesti. Matkalla oli myös tietulli, mutta siitä päästiin onneksi nopeasti läpi, kun menimme turistiportista ja höyläsimme luottokorttia. Tunsimme kyllä hiukan olevamme väärässä paikassa ja väärissä varusteissa meidän menopeleillä. Onneksi pian pääsimme pienemmälle moottoritielle, ja saimme käännettyä nokan kohti kotia :D Marbella jäi tällä kertaa kiertelemättä, sillä oli niin kylmä ja sateista. Skootteriajelu ja luonnonpuisto olivat ehdottomasti viikon kohokohta.

Perjantai ja lauantai meni rennosti ja laiskotellen. Kävimme porukalla syömässä ja pelasimme iltamyöhään jalkapalloa rannalla. Sannan perheenjäseniä tuli lomalle ja heidän kanssaan vietimme hiukan aikaa. Lauantaina halusimme vielä viettää rantapäivän viimeisen lomapäivän kunniaksi, mutta juuri kun makasimme Sannan kanssa naamat kohti taivasta ja pojat saivat kumiveneensä vesille ja korkkasivat kaljat, niin alkoi sade ja ukkonen. Se siitä rantapäivästä sitten. Pojat kuitenkin urhoollisesti tekivät pienen souturetken kumiveneellään.

Sunnuntaina saattelimme Pekan ja Mikan lentokentälle ja taas oli aika jättää jäähyväiset. Meillä lähti Sannan kanssa heti normaali arki käyntiin. Menimme töihin, sillä oli sunnuntai ja Andalucian Swingbandin ilta jälleen.
Tässä sunnuntain lohiannos jossa risottoa ja punajuurikastiketta + vähän sormenjälkiä lautasen reunalla:)